Dizel yakıt dumanın akciğer kanserine neden olduğunu açıklayan Dünya Sağlık Örgütü uyardı: "Dizel yakıtı dumanı, pasif içicileri etkileyen sigara dumanından daha kanserojen."
Dünya Sağlık Örgütü dizel dumanını, sigara dumanı, asbest, ultraviole radyasyon ve alkol gibi kanser yapıcı maddelerin arasına aldı.
Dünya Sağlık Örgütü'ne ilham kaynağı ise, ABD hükümeti adına kanser çalışmaları yapan Debra Sılvermann'ın Mart ayında yayınlanan araştırması.
Araştırmada risk grubundakiler daha çok madenciler, kamyon sürücüleri ve eski jeneratörler, çiftliklerdeki eski tip makinalar ve fabrikalarda dizel yakıtla çalışan eski tip motorlarla birarada çalışanları ilgilendiriyor.
Çalışmada dizel yakıtı dumanına maruz kalan madencilerin akciğer kanserine yakanlanma oranı pasif sigara içicilerinden 7 kat daha fazla.
Eski tip makineler yeni nesillerdeki gibi yakıttan çıkan dumanı süzmüyor. Bu nedenle dumanla sülfür parçacıkları soluduğumuz havaya karışıyor.
Gelişmiş ülkelerde ise risk daha az. Gelişmiş ülkeler modern dizel motorları kullanıyor. Hatta madenlerde kullanılan dizel yatıkın da bir limiti bulunuyor.
Dizel dumanının akciğer kanserinin yanısıra idrar kesesi kanserine de yolaçabileceği belirtildi.
Otomobil üreticileri ise Dünya Sağlık Örgütünün açıklamasına temkinli yaklaşıyor. Üreticiler, yeni nesil dizel motorlarının, daha az sülfür yaktığını, bu nedenle havaya %98 daha az sülfür karıştığını belirtiyor. (cnnturk)
Dünya Sağlık Örgütü dizel dumanını, sigara dumanı, asbest, ultraviole radyasyon ve alkol gibi kanser yapıcı maddelerin arasına aldı.
Dünya Sağlık Örgütü'ne ilham kaynağı ise, ABD hükümeti adına kanser çalışmaları yapan Debra Sılvermann'ın Mart ayında yayınlanan araştırması.
Araştırmada risk grubundakiler daha çok madenciler, kamyon sürücüleri ve eski jeneratörler, çiftliklerdeki eski tip makinalar ve fabrikalarda dizel yakıtla çalışan eski tip motorlarla birarada çalışanları ilgilendiriyor.
Çalışmada dizel yakıtı dumanına maruz kalan madencilerin akciğer kanserine yakanlanma oranı pasif sigara içicilerinden 7 kat daha fazla.
Eski tip makineler yeni nesillerdeki gibi yakıttan çıkan dumanı süzmüyor. Bu nedenle dumanla sülfür parçacıkları soluduğumuz havaya karışıyor.
Gelişmiş ülkelerde ise risk daha az. Gelişmiş ülkeler modern dizel motorları kullanıyor. Hatta madenlerde kullanılan dizel yatıkın da bir limiti bulunuyor.
Dizel dumanının akciğer kanserinin yanısıra idrar kesesi kanserine de yolaçabileceği belirtildi.
Otomobil üreticileri ise Dünya Sağlık Örgütünün açıklamasına temkinli yaklaşıyor. Üreticiler, yeni nesil dizel motorlarının, daha az sülfür yaktığını, bu nedenle havaya %98 daha az sülfür karıştığını belirtiyor. (cnnturk)